november 10, 2022
Pressemeddelelse
Loyalitetsskabelse, eksponering, markedsføring og vækst er nogle af gevinster, der aktiveres ved at arbejde med gamification. Der er talrige eksempler på at dette værktøj virker godt. Her i artiklen step 1 i gamification.
Gamification kommer fra “game” og direkte oversat til spil. Spil kendetegnes typisk ved at der er rammer og regler man skal navigere efter bedst muligt og derved opnå en placering eller anerkendelse. Konkurrencegenet hos de fleste bliver aktiveret gennem spil og man fokusere derigennem på målet om at vinde der giver ens ego et push.Det vil sige at man blive engageret.
Når virksomheder arbejder med gamification, taler man om at gamificerer. Spilelementer der typisk skal være til stede er:
- Rammer (set scenen)
- Rangliste (offentlig eller privat anerkendelse)
- Levels
- Gevinsten
Det er muligt at skabe et spilunivers der ikke slutter, men løbende udvikles – se blot på spiludbyderne med universer som fortnight og pokemon, der ikke har en vinder, men hele tiden putte lag på og skaber engagement og motivation for at komme til next level.
Food, take away, is:
oversat til målgruppen her på Deli-News er der talrige eksempler på hvordan aktører arbejder med gamification. og har succes med det.
Bookingsystemer og delivery aktører giver løbende feed back på dig som kunde. Her vil man ved at booke samme sted blive opgraderet eller opnå points til senere brug – det øger lysten til at vende retur.
Burgerbaren der har en “monster menu”, hvor man, ved at spise den, kan få menuen gratis. Typisk vil det være indenfor en tidsramme. De få der kan spise menuen vil få taget et billede og blive anerkendt på stedet sociale medier. Et kort kig på youtube med competitive eating/speed eating vil give en række eksempler på restauratører, der tilbyder dette. Om man vinder eller ej vil det give omtale og ansporer til et nyt forsøg eller andre der også vil prøve.
Ishuse; der har en kæmpe is, der skal spises for at kunne få den gratis, igen inden for en tidsramme. Det er samme princip som hos burgerbaren.
Anerkendelsen hænger ved og indehaveren kan bruge opmærksomheden på at fortælle om kvaliteten af produktet (ingredienser, bæredygtigtprofil mm) – Det bliver en helt anden forbrugssituation, hvor flere er involveret og taler om. Den offentlige anerkendelse vil ligeledes bidrage til loyalitet, engagement, branding og flere besøg = vækst.
Har I selv direkte eller indirekte arbejdet med gamification, vil jeg gerne opfordre til at sende dem til os, så vi kan dele jeres erfaringer – vi vil løbende tage cases med. det giver jer eksponering og god sparring omkring gamification.
Er I blevet nysgerrige på gamification, er I velkommen til at kontakte os, vi har flere års erfaring med udarbejdelse og tilpasning af gamification skræddersyet til mange brancher og målgrupper.
Related Articles
Sponseret: Fra brunt værtshus til lokal kultur tilbud
Fire kvinder åbner Dagmars Bodega på Nørrebro som alternativt værested for lokalområdet – med fokus på fællesskab, kreativitet I hjertet af Nørrebro har fire unge kvinder åbnet et spændende nyt samlingssted: Dagmars Bodega. Dette er ikke en almindelig bar, men et...
Sponseret: Mange hævder at tilbyde regenerativ kaffe – få sætter mennesker i centrum
Regenerativ kaffe er blevet et populært udtryk i kaffeindustrien, men hvad betyder det egentlig? Hos Slow Forest ser vi regenerativ kaffe som mere end bare bæredygtighed. Det er en filosofi, der omfavner ansvarlighed og en dyb forståelse af, at sund jord og sunde...
Sponseret: DEJ PIZZA
DEJ’S MÅL ER AT SKABE ET STED, HVOR ITALIENSK KULINARISK KULTUR OG DANSK HYGGE MØDES. Dæmpede glødepærer, stearinlys, grønne planter, god musik og ikke mindst lækre pizzaer og cocktails gør DEJ til mere end bare en restaurant. DEJ er blevet til en af Københavns...