august 10, 2023
Af redaktionen
Når krisen kradser, går forbrugerne tilbage til kødet.
Det tyder meget på, efter omsætningen af en række vegetarprodukter er faldet markant i takt med inflation og stigende omkostninger, og det gælder i flere lande.
Det skriver Berlingske og henviser bl.a. til, at den store amerikanske kæde Beyond Burger’s omsætning er faldet voldsomt – med en tredjedel – i det seneste regnskabskvartal.
Forbrugerne går væk fra veganske produkter
Beyond Burger’s fører ’falsk kød’ – altså en række plantebaserede produkter, der skal ligne kød i konsistens og smag, og virksomheden har bl.a. McDonalds som storkunde.
I bl.a. Storbritannien ser man en lignende tendens, og store virksomheder som Nestlé og Oatly har trukket veganske produkter ud af det britiske marked, ifølge Berlingske.
%
Dit afsnit går her
Related Articles
Kokkelandsholdet skal servere for danske atleter ved OL
Sommerens OL i Paris bliver med sublim dansk deltagelse på alle niveauer. Således vil de medaljehungrende sportsfolk blive forkælet af landets bedste kokke. Det initiativ skal afhjælpe et reelt problem. Af redaktionen Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund har...
De tog kokain og blev knaldet – men chefen kunne intet gøre
En urinprøve påviste en lidt for vild julefrokost, men det var i fritiden, lød dommen, og dermed kan en arbejdsgiver ikke gøre noget, så længe medarbejderne passer deres job. Med mindre man har en meget klart formuleret personalepolitik. Af redaktionen Som...
”Med eller uden alkohol, sir?”
En voldsom bølge er i gang – den alkoholfri trend, og ifølge Carlsberg har vi ikke set toppen af isbjerget endnu. I fremtiden bliver en øl med alkohol et aktivt tilvalg, når du bestiller øl på en bar. Sådan lyder det fra to specialister. Af Ebbe Fischer...