august 10, 2023
Af redaktionen
Da McDonalds præsenterede sit regnskab for andet kvartal 2023 i slutningen af juli, præsenterede de samtidig lidt af en sensation på burgermarkedet.
Verdens største burgerkæde er således i fuld gang med at udvikle et nyt koncept, der skal hedde CosMc’s. Det fremgår af en række medier, som henviser til udskriften af telefonkonferencen.
”CosMc’s er et koncept i lille format med al McDonald’s DNA, men med dets egen unikke personlighed,” sagde virksomhedens CEO, Chris Kempczinski, og lovede mere info i december i år.
Et velkendt navn
Navnet CosMc’s henviser til en alien-karakter, som var en del af McDonalds’ TV-reklamer fra 1986-92, men om man skal lægge noget i det, er usikkert.
Det fremgår imidlertid, at CosMc’s skal være et koncept i mindre format og med sin egen separate stil ift. det velkendte McDonalds. Ifølge Chris Kempczinski vil man nu teste konceptet et begrænset antal steder fra begyndelsen af 2024.
Related Articles
”En tjener på Vesterbro skal ikke være den samme som en på Frederiksberg”
Madklubben caster deres folk meget specifikt til det enkelte sted, og medarbejdertilfredshed er afgørende for, at personalet kan møde gæsterne på den helt rigtige måde. Også til gavn for bundlinjen. Det påpeger en af organisationens topfolk. Af Ebbe Fischer...
Madklubben-boss: Det er her, vi skiller os ud
Forretningen vokser hastigt, og man laver store millionoverskud, men Madklubben har ingen planer om udlandet. Fokus er Danmark, hvor man kender spillet. Madklubben er nemlig ikke en normal kæde, men en samling af restauranter under fælles paraply, og hver filial er...
Madklubben lander overskud på 35 mio. kr. – hvorfor fungerer konceptet så godt?
Madklubben har pt. hele 42 restauranter fordelt over København, Frederiksberg, Odense, Esbjerg og Aarhus. Og flere er på vej. Deli News dykker ned i, hvorfor konceptet er så stor en succes. Af redaktionen Mens mange andre i branchen har det svært, flyver...