september 12, 2023
Nye tal fra Dansk Erhvervs E-handelsanalyse viser, at danskernes onlinebestillinger af takeaway-mad er vokset markant siden 2022.
Af redaktionen
Det er stadig mest populært hos de unge, hvor syv ud af 10 køber takeaway mindst en gang om måneden, men forbruget er steget på tværs af alle befolkningsgrupper. Det skriver Dansk Erhverv
Lidt over halvdelen af danskerne – 53 procent – handlede online i løbet af den seneste uge af juni – som reference. Det er årets hidtil højeste andel (år 2023) og tendensen har været stigende siden marts, skriver Dansk Erhverv.
Blandt de 53 procent af forbrugerne, der har handlet online den sidste uge af juni, har hele 80 procent handlet fastfood, hvilket er op fra 58 procent i 2019 – og op fra 75 procent i 2022.
Related Articles
Takeaway er mere populært end nogensinde
Danskerne har aldrig købt mere takeaway – og efterspurgt mere sundt takeaway - end de gør nu. Samtidig er de traditionelle burgere blevet mindre sunde. Det viser en ny undersøgelse foretaget af DTU Fødevareinstituttet. Af redaktionen Samlet set køber en...
Østjysk pizzakæde lukker
Efter store økonomiske udfordringer har ejeren af den østjyske kæde Ild.Pizza valgt at lade selskabet bag gå konkurs. Af redaktionen De 12 pizzabarer i Ild.Pizza lukker. Det skriver Finans.dk Stifter og ejer Anders Grønborg bekræfter, at kæden er konkursramt. ”Jeg kan...
AI skal guide Ubers nye leveringsrobotter
Uber Eats er gået all in på madmarkedet med en ny generation af leveringsmetoder. Det begyndte i USA og nu kommer en ny effektiv metode til Tokyo. Europa kan blive næste skridt. Af redaktionen Uber Eats sætter automatiske robotter til at levere mad i dele af Tokyo fra...