7-Eleven vil være eksklusive – lancerer egen dansk øl

november 16, 2023

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

PR-foto

Af redaktionen

Carlsbergbryggeriet Jacobsen har brygget en øl eksklusivt til 7-Eleven med navnet Cornerstore IPA. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Øllet er brygget med overskydende pulp fra juiceproducenten Frankly Juices. Produktet er dermed med til at afpudse 7-Elevens grønne profil, siden pulp er et restprodukt fra den koldpressede juice-produktion.

Lanceringen glæder Mads Egeskov Bach, brand manager hos Jacobsen.

”Vi er meget glade for at præsentere den nye Jacobsen Cornerstore IPA sammen med 7-Eleven og Frankly Juice. Det er første gang, vi brygger en øl til en af landets største convenience-kæder, så det er noget særligt for os. Nu har vi en øl, man kan købe lige rundt om hjørnet på farten,” siger han ifølge pressemeddelelsen.

 

Vil levere eksklusiv grøn convenience
7-Eleven har store ambitioner om at rykke på den grønne agenda, fortæller commercial director i 7-Eleven, Maria Gervig.

”Vores kunder får en helt unik øl, og vi rykker os i den rigtige retning i det fælles mål om at mindske madspild, hvilket er afgørende for mange af vores kunder. I 7-Eleven er kvalitet altid i fokus, og vi vil levere convenience med omtanke, men det kan vi ikke gøre alene. Når vi vil mindske madspild, er innovative partnerskaber helt afgørende, for hvis vi for alvor skal rykke noget i forhold til klimaet, skal det ske i fællesskab,” siger hun ifølge pressemeddelelsen.

Navnet på den nye øl stammer fra 7-Elevens ikoniske kendingsmelodi ’down on the corner’. Smagen er sød af frugtig fersken med modspil fra den velkendte citrussyrlighed fra IPA, melder bryggeriet.

Cornerstore IPA har en alkoholprocent på 5,5.

Related Articles

Københavnsk restaurantkæde åbner i fem DSC-shoppingcentre

Københavnsk restaurantkæde åbner i fem DSC-shoppingcentre

Det københavnske madkoncept Poke & Sons udvider porteføljen af restauranter, og de har nøje udvalgt fem shoppingcentre som ramme for de nye åbninger. Shoppingcentre giver lokal forankring og adgang til et købestærkt publikum, lyder det.   Af redaktionen...

Tuborgfondet giver 3,8 mio. kr. til unge madentreprenører

Tuborgfondet giver 3,8 mio. kr. til unge madentreprenører

Food Organisation of Denmark (FOOD) har modtaget midler fra Tuborgfondet til at lancere det treårige pilotprojekt Morgendagens Madtalenter. Stjernekok bakker op.   Af redaktionen Det innovative program skal støtte unge madentreprenører i Danmark og hjælpe dem med...

Kantine i strategisk satsning på rent mel

Kantine i strategisk satsning på rent mel

Fra juni 2024 har kantineudbyderen Kokkenes Køkken udelukkende anvendt økologisk mel og korn fra danske producenter. Et tiltag i samarbejde med to danske økologiske møller. Af Ebbe Fischer Beslutningen om at omlægge til 100 procent økologisk dansk mel og korn er et...