november 16, 2023
Af redaktionen
Carlsbergbryggeriet Jacobsen har brygget en øl eksklusivt til 7-Eleven med navnet Cornerstore IPA. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Øllet er brygget med overskydende pulp fra juiceproducenten Frankly Juices. Produktet er dermed med til at afpudse 7-Elevens grønne profil, siden pulp er et restprodukt fra den koldpressede juice-produktion.
Lanceringen glæder Mads Egeskov Bach, brand manager hos Jacobsen.
”Vi er meget glade for at præsentere den nye Jacobsen Cornerstore IPA sammen med 7-Eleven og Frankly Juice. Det er første gang, vi brygger en øl til en af landets største convenience-kæder, så det er noget særligt for os. Nu har vi en øl, man kan købe lige rundt om hjørnet på farten,” siger han ifølge pressemeddelelsen.
Vil levere eksklusiv grøn convenience
7-Eleven har store ambitioner om at rykke på den grønne agenda, fortæller commercial director i 7-Eleven, Maria Gervig.
”Vores kunder får en helt unik øl, og vi rykker os i den rigtige retning i det fælles mål om at mindske madspild, hvilket er afgørende for mange af vores kunder. I 7-Eleven er kvalitet altid i fokus, og vi vil levere convenience med omtanke, men det kan vi ikke gøre alene. Når vi vil mindske madspild, er innovative partnerskaber helt afgørende, for hvis vi for alvor skal rykke noget i forhold til klimaet, skal det ske i fællesskab,” siger hun ifølge pressemeddelelsen.
Navnet på den nye øl stammer fra 7-Elevens ikoniske kendingsmelodi ’down on the corner’. Smagen er sød af frugtig fersken med modspil fra den velkendte citrussyrlighed fra IPA, melder bryggeriet.
Cornerstore IPA har en alkoholprocent på 5,5.
Related Articles
”En tjener på Vesterbro skal ikke være den samme som en på Frederiksberg”
Madklubben caster deres folk meget specifikt til det enkelte sted, og medarbejdertilfredshed er afgørende for, at personalet kan møde gæsterne på den helt rigtige måde. Også til gavn for bundlinjen. Det påpeger en af organisationens topfolk. Af Ebbe Fischer...
Madklubben-boss: Det er her, vi skiller os ud
Forretningen vokser hastigt, og man laver store millionoverskud, men Madklubben har ingen planer om udlandet. Fokus er Danmark, hvor man kender spillet. Madklubben er nemlig ikke en normal kæde, men en samling af restauranter under fælles paraply, og hver filial er...
Madklubben lander overskud på 35 mio. kr. – hvorfor fungerer konceptet så godt?
Madklubben har pt. hele 42 restauranter fordelt over København, Frederiksberg, Odense, Esbjerg og Aarhus. Og flere er på vej. Deli News dykker ned i, hvorfor konceptet er så stor en succes. Af redaktionen Mens mange andre i branchen har det svært, flyver...