januar 4, 2024
En restaurant kun for medlemmer? Hvorfor ikke. Det er i hvert tilfælde et koncept, der vinder frem i USA, og som også snart kan komme til Danmark.
Af redaktionen
Et gebyr på 10.000 dollars. Om måneden. Det er prisen for at være medlem af en ny restaurant, der åbner i 2024 i Miami, og for dette beløb kan du så spise én gang om måneden til en ekstrapris på ca. 3.000 danske kroner. Pr. person, naturligvis. Det skriver Bloomberg.
Ny trend
Det handler om eksklusivitet. Members only. Og ved det omtalte projekt har man en af Japans bedste sushi-kokke, Hidefumi Namba, med på holdet.
Sushi Mamba, som restauranten skal hedde, er ifølge Bloomberg et hjørne af en ny tendens i USA. Et koncept, hvor en lille gruppe stenrige kunder skal betale gildet.
Tanken er, at de kommer til at kende personalet og således vil værdsætte madoplevelsen endnu mere. Og fortsat betale medlemsskab.
Søster i Tokyo
Sushi Namba har en navnesøster i Tokyo, som Hidefumi Namba også står bag og ejer.
Han er kendt for at servere hvert enkelt stykke sushi ved helt eksakte temperaturer. Hidefumi Namba serverer f.eks. altid et stykke med fed tun og ris ved præcis 23,88 graders varme, mens risene skal være præcis 40 grader. Så passer det nemlig perfekt sammen, er filosofien.
Related Articles
”En tjener på Vesterbro skal ikke være den samme som en på Frederiksberg”
Madklubben caster deres folk meget specifikt til det enkelte sted, og medarbejdertilfredshed er afgørende for, at personalet kan møde gæsterne på den helt rigtige måde. Også til gavn for bundlinjen. Det påpeger en af organisationens topfolk. Af Ebbe Fischer...
Madklubben-boss: Det er her, vi skiller os ud
Forretningen vokser hastigt, og man laver store millionoverskud, men Madklubben har ingen planer om udlandet. Fokus er Danmark, hvor man kender spillet. Madklubben er nemlig ikke en normal kæde, men en samling af restauranter under fælles paraply, og hver filial er...
Madklubben lander overskud på 35 mio. kr. – hvorfor fungerer konceptet så godt?
Madklubben har pt. hele 42 restauranter fordelt over København, Frederiksberg, Odense, Esbjerg og Aarhus. Og flere er på vej. Deli News dykker ned i, hvorfor konceptet er så stor en succes. Af redaktionen Mens mange andre i branchen har det svært, flyver...