Nyt koncept vinder frem i USA – kun for medlemmer!

januar 4, 2024

Kirsten Østergaard Poulsen har før haft succes med at forudse en markedsudvikling. Privatfoto

Arkivfoto: Huy Phan

En restaurant kun for medlemmer? Hvorfor ikke. Det er i hvert tilfælde et koncept, der vinder frem i USA, og som også snart kan komme til Danmark.

 

Af redaktionen

Et gebyr på 10.000 dollars. Om måneden. Det er prisen for at være medlem af en ny restaurant, der åbner i 2024 i Miami, og for dette beløb kan du så spise én gang om måneden til en ekstrapris på ca. 3.000 danske kroner. Pr. person, naturligvis. Det skriver Bloomberg.

 

Ny trend

Det handler om eksklusivitet. Members only. Og ved det omtalte projekt har man en af Japans bedste sushi-kokke, Hidefumi Namba, med på holdet.

Sushi Mamba, som restauranten skal hedde, er ifølge Bloomberg et hjørne af en ny tendens i USA. Et koncept, hvor en lille gruppe stenrige kunder skal betale gildet.

Tanken er, at de kommer til at kende personalet og således vil værdsætte madoplevelsen endnu mere. Og fortsat betale medlemsskab.

 

Søster i Tokyo

Sushi Namba har en navnesøster i Tokyo, som Hidefumi Namba også står bag og ejer.

Han er kendt for at servere hvert enkelt stykke sushi ved helt eksakte temperaturer. Hidefumi Namba serverer f.eks. altid et stykke med fed tun og ris ved præcis 23,88 graders varme, mens risene skal være præcis 40 grader. Så passer det nemlig perfekt sammen, er filosofien.

Related Articles

Københavnsk restaurantkæde åbner i fem DSC-shoppingcentre

Københavnsk restaurantkæde åbner i fem DSC-shoppingcentre

Det københavnske madkoncept Poke & Sons udvider porteføljen af restauranter, og de har nøje udvalgt fem shoppingcentre som ramme for de nye åbninger. Shoppingcentre giver lokal forankring og adgang til et købestærkt publikum, lyder det.   Af redaktionen...

Tuborgfondet giver 3,8 mio. kr. til unge madentreprenører

Tuborgfondet giver 3,8 mio. kr. til unge madentreprenører

Food Organisation of Denmark (FOOD) har modtaget midler fra Tuborgfondet til at lancere det treårige pilotprojekt Morgendagens Madtalenter. Stjernekok bakker op.   Af redaktionen Det innovative program skal støtte unge madentreprenører i Danmark og hjælpe dem med...

Kantine i strategisk satsning på rent mel

Kantine i strategisk satsning på rent mel

Fra juni 2024 har kantineudbyderen Kokkenes Køkken udelukkende anvendt økologisk mel og korn fra danske producenter. Et tiltag i samarbejde med to danske økologiske møller. Af Ebbe Fischer Beslutningen om at omlægge til 100 procent økologisk dansk mel og korn er et...