februar 9, 2024
Af redaktionen
Direktør i Carlsberg, Jacob Aarup-Andersen, varslede ved præsentation af årsregnskabet for 2023, at priserne skal hæves.
“Overordnet er vores priser nødt til at stige for at dække de øgede omkostninger,” sagde Jacob Aarup-Andersen på et telefonpressemøde onsdag.
Carlsberg havde et underskud på 40 mia. kr. i 2023, dog også forårsaget af miseren i Rusland, der koster bryggeriet knap 48 mia. kr. Det vil sige, at man faktisk har et overskud på den øvrige forretning på godt 8 mia kr., ifølge Berlingske.
Hvad prisstigningerne kommer til at betyde for danske restaurantører, må vi vente og se.
Related Articles
Tendens: Brands går sammen og øger værdi – ny is er godt eksempel
Af redaktionen Co-branding er en spændende og relativ ny måde at vækste på for mange virksomheder. En eksklusiv is-serie solgt på en fiskerestaurant er seneste skud på stammen. ”Det er en af de rigtig gode dage på ismejeriet, når vi kreativt samspil med et...
Fra journalist til gelatomester på rekordtid
Hans is har modtaget en lavine af hæder – både nationalt og internationalt. Nu har han opskaleret til tre butikker, og fremtiden byder på mere vækst. Vi har sat Jeppe Villadsen stævne i hans nyåbnede isbar i Ydre Nørrebros mest hippe område til en snak om is til...
“Fremtidens vindere på ismarkedet er is med et formål”
Hvis man gerne vil følge med tiden og ramme trendsætternes smag - og alle de, der efterligner – skal man som isproducent tænke længere end bare at sælge velsmagende økologisk is. Sådan lyder det fra fremtidsforsker Kirsten Østergaard Poulsen. Af Ebbe Fischer ...