februar 16, 2024
Teknologien skal bruges til meget mere og give gæsterne en virtuel rejse, der matcher smagsrejsen. Sådan lyder et koncept, der har fået stor opmærksomhed og masser af Michelinstjerner.
Af redaktionen
”Denne multisensoriske oplevelse bliver taget til helt nye højder på den eksperimenterende high-tech restaurant.”
Sådan skriver Retail Institue Scandinavia i februar 2024 om en meget speciel restaurant i Shanghai.
Fransk stjernekok bag
Vi taler om den verdensberømte restaurant ’Ultraviolet’, der er udviklet af den franske stjernekok Paul Pairet og stadig bliver forfinet i sit teknologiske udtryk trods et dusin år på bagen.
”Ved brug af teknologi formår restauranten at skabe en helt unik restaurantoplevelse, hvor gæsterne bliver transporteret ind i forskellige universer, som spiller tæt sammen med det, de får på tallerknen. Med skiftende projekterede billeder på væggene, gulvet, bordet og loftet i sammenspil med varierende lydbilleder og sensorer, som kan opfange gæsternes bevægelser, tager Ultraviolet gæsten med på en rejse, hvor miljøet hele tiden skifter afhængigt af serveringerne og gæsternes interaktioner med maden,” skriver Retail Institute Scandinavia.
Michelin giver tre stjerner
Udover at give topkarakteren tre stjerner til restauranten siden 2018, skriver den famøse Michelinguide følgende i sin nyeste version:
This multi-sensory experience at a secret location that combines innovative and surprising dishes with lights, sounds and scents will give you quite an adrenaline rush. After the success of Mr & Mrs Bund, chef Paul Pairet created this clever concept where 10 lucky diners are taken on an interactive culinary journey beyond their wildest dreams. Be dazzled by the creative mix of tastes, unconventional presentations and enthusiastic service, all enhanced by imagination.
Related Articles
Københavnsk restaurantkæde åbner i fem DSC-shoppingcentre
Det københavnske madkoncept Poke & Sons udvider porteføljen af restauranter, og de har nøje udvalgt fem shoppingcentre som ramme for de nye åbninger. Shoppingcentre giver lokal forankring og adgang til et købestærkt publikum, lyder det. Af redaktionen...
Tuborgfondet giver 3,8 mio. kr. til unge madentreprenører
Food Organisation of Denmark (FOOD) har modtaget midler fra Tuborgfondet til at lancere det treårige pilotprojekt Morgendagens Madtalenter. Stjernekok bakker op. Af redaktionen Det innovative program skal støtte unge madentreprenører i Danmark og hjælpe dem med...
Kantine i strategisk satsning på rent mel
Fra juni 2024 har kantineudbyderen Kokkenes Køkken udelukkende anvendt økologisk mel og korn fra danske producenter. Et tiltag i samarbejde med to danske økologiske møller. Af Ebbe Fischer Beslutningen om at omlægge til 100 procent økologisk dansk mel og korn er et...