februar 16, 2024
Teknologien skal bruges til meget mere og give gæsterne en virtuel rejse, der matcher smagsrejsen. Sådan lyder et koncept, der har fået stor opmærksomhed og masser af Michelinstjerner.
Af redaktionen
”Denne multisensoriske oplevelse bliver taget til helt nye højder på den eksperimenterende high-tech restaurant.”
Sådan skriver Retail Institue Scandinavia i februar 2024 om en meget speciel restaurant i Shanghai.
Fransk stjernekok bag
Vi taler om den verdensberømte restaurant ’Ultraviolet’, der er udviklet af den franske stjernekok Paul Pairet og stadig bliver forfinet i sit teknologiske udtryk trods et dusin år på bagen.
”Ved brug af teknologi formår restauranten at skabe en helt unik restaurantoplevelse, hvor gæsterne bliver transporteret ind i forskellige universer, som spiller tæt sammen med det, de får på tallerknen. Med skiftende projekterede billeder på væggene, gulvet, bordet og loftet i sammenspil med varierende lydbilleder og sensorer, som kan opfange gæsternes bevægelser, tager Ultraviolet gæsten med på en rejse, hvor miljøet hele tiden skifter afhængigt af serveringerne og gæsternes interaktioner med maden,” skriver Retail Institute Scandinavia.
Michelin giver tre stjerner
Udover at give topkarakteren tre stjerner til restauranten siden 2018, skriver den famøse Michelinguide følgende i sin nyeste version:
This multi-sensory experience at a secret location that combines innovative and surprising dishes with lights, sounds and scents will give you quite an adrenaline rush. After the success of Mr & Mrs Bund, chef Paul Pairet created this clever concept where 10 lucky diners are taken on an interactive culinary journey beyond their wildest dreams. Be dazzled by the creative mix of tastes, unconventional presentations and enthusiastic service, all enhanced by imagination.
Related Articles
”En tjener på Vesterbro skal ikke være den samme som en på Frederiksberg”
Madklubben caster deres folk meget specifikt til det enkelte sted, og medarbejdertilfredshed er afgørende for, at personalet kan møde gæsterne på den helt rigtige måde. Også til gavn for bundlinjen. Det påpeger en af organisationens topfolk. Af Ebbe Fischer...
Madklubben-boss: Det er her, vi skiller os ud
Forretningen vokser hastigt, og man laver store millionoverskud, men Madklubben har ingen planer om udlandet. Fokus er Danmark, hvor man kender spillet. Madklubben er nemlig ikke en normal kæde, men en samling af restauranter under fælles paraply, og hver filial er...
Madklubben lander overskud på 35 mio. kr. – hvorfor fungerer konceptet så godt?
Madklubben har pt. hele 42 restauranter fordelt over København, Frederiksberg, Odense, Esbjerg og Aarhus. Og flere er på vej. Deli News dykker ned i, hvorfor konceptet er så stor en succes. Af redaktionen Mens mange andre i branchen har det svært, flyver...