Flere og flere ’no shows’ får restauratør til at overveje drastisk modsvar

marts 2, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Foto: Pixabay

De bestiller bord, men kommer aldrig. Hvis man er heldig, melder de afbud. Det problem kender de fleste i branchen, og nu vil københavnsk restauratør gøre noget ved det.

 

Af redaktionen 

”Det gør mig skuffet og frustreret.”

Sådan siger Jakob Koch Nielsen, der ejer Osteria Pirlo på Amager og en række andre spisesteder i København. Det skriver Berlingske.

Jakob Koch Nielsen taler om et udbredt problem:

“Folk bliver simpelthen væk oftere og oftere,” siger han til avisen efter at have været over 20 år i restaurationsbranchen.

 

Overvejer drastisk modsvar

Som svar vil han for det første forsøge at råbe folk op.

Og hvis det ikke virker, overvejer Jakob Koch Nielsen at tage et utraditionelt middel i brug.

”Vi er tæt på at indføre et gebyr, selvom det vil være et drastisk skridt. Der skal dog ikke ret meget mere til. Hvis denne her trend fortsætter, ender vi nok der,« siger Jakob Koch Nielsen til Berlingske.

 

 

Related Articles

HORESTA i hårdt angreb på bankerne – pantebreve er en mulighed

HORESTA i hårdt angreb på bankerne – pantebreve er en mulighed

Viceadm. direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind, kritiserer bankernes tilbageholdenhed med lån til hotel- og restauranterhvervet, trods stigende udlån til andre erhverv. Deli News har tidligere beskrevet, hvordan flere tyer til pantebreve. Af redaktionen / ef...