marts 2, 2024
De bestiller bord, men kommer aldrig. Hvis man er heldig, melder de afbud. Det problem kender de fleste i branchen, og nu vil københavnsk restauratør gøre noget ved det.
Af redaktionen
”Det gør mig skuffet og frustreret.”
Sådan siger Jakob Koch Nielsen, der ejer Osteria Pirlo på Amager og en række andre spisesteder i København. Det skriver Berlingske.
Jakob Koch Nielsen taler om et udbredt problem:
“Folk bliver simpelthen væk oftere og oftere,” siger han til avisen efter at have været over 20 år i restaurationsbranchen.
Overvejer drastisk modsvar
Som svar vil han for det første forsøge at råbe folk op.
Og hvis det ikke virker, overvejer Jakob Koch Nielsen at tage et utraditionelt middel i brug.
”Vi er tæt på at indføre et gebyr, selvom det vil være et drastisk skridt. Der skal dog ikke ret meget mere til. Hvis denne her trend fortsætter, ender vi nok der,« siger Jakob Koch Nielsen til Berlingske.
Related Articles
Flere tomme borde på trods af bookinger – livstilsekspert råber op og foreslår depositum
Problemet er vokset efter corona, og nu skal det stemples som rigtig dårlig stil ikke at møde op til et booket bord, mener en specialist i adfærd. Og så kan man jo overveje et depositum, men det skal kommunikeres forsigtigt, lyder det. Af redaktionen Mange i branchen...
”Jeg har aldrig oplevet så mange gode forretninger være til salg som nu”
Hvordan ser det ud på ejendomsmarkedet for restauranter, caféer og barer? Det ser godt ud, hvis man er køber, lyder det fra en specialiseret mægler. Og corona er en vigtig årsag. Af Ebbe Fischer Camilla R. Kornerup-Bang er erhvervsmægler og ejer af Kornerup-Bang...
HORESTA i hårdt angreb på bankerne – pantebreve er en mulighed
Viceadm. direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind, kritiserer bankernes tilbageholdenhed med lån til hotel- og restauranterhvervet, trods stigende udlån til andre erhverv. Deli News har tidligere beskrevet, hvordan flere tyer til pantebreve. Af redaktionen / ef...