’The Real Greek’ laver millioner på Reffen

april 19, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Lazaros Michailidis har stået på Reffen i syv år. Foto: Ebbe Fischer

Deres rekord er 9 mio. kr. i årsomsætning, og de har stået på Reffen i årevis. Den sande græker fortæller her, hvordan han sørger for at få succes på Refshaleøens store streetfoodmarked.

 

Af Ebbe Fischer

”Du skal tro på dit koncept og gå all in på det. Det er de bedste råd, jeg kan give.”

Sådan lyder det fra græske Lazaros Michailidis, som står i sin bod på Reffen.

“Det er jo også derfor, vi hedder The Real Greek. Vi er to partnere, begge grækere, og hele vores staf er også grækere,” fortæller Lazaros.

 

Græsk brand sælger

Det er hans syvende sæson, og han oplever, at mange efterspørger den autencitet.

”Kunderne spørger altid: Er I rigtige grækere? Så siger vi jo ’ja da, vi er fra Grækenland!’ Og så kan du se lettelse i deres ansigt. Så kan de roligt bestille græsk mad hos dig,” siger han og tilføjer:

”Vi laver traditionel græsk streetfood. Forskellige kødretter – f.eks. svin, lam og kylling, og så har vi en vegetarisk græsk salat.”

Lazarus fortæller, at boden har en god omsætning, og at rekorden er næsten 9 mio. kr. i indtægter på en sæson – altså på seks måneder. Og succesen skyldes den umiskendelige græske profil, mener han.

 

Detaljer skal være i orden

Lazaros Michailidis uddyber, hvordan han sørger for at få alt på plads.

”Der er smart at have styr på alle detaljer – skilt, din bods fremtoning osv. Udover at have konceptet på plads, skal du også repræsentere din foodtruck meget stærkt – også i din omgangsform på pladsen,” siger han.

 

Kongen af dansk streetfood: Sådan laver vi business på REFFEN

 

Related Articles

Voksende dansk kæde har udset sig Sverige som næste mål

Voksende dansk kæde har udset sig Sverige som næste mål

Efter et stort analysearbejde er Flammen-kæden på vej ind i nabolandet. I første omgang vil man selv eje restauranterne, men franchise er en mulighed, fortæller direktøren til Deli News.   Af Ebbe Fischer Menuen består altid af minimum 15 slags kød, mens...

”Vi følger med tiden, men undgår at gå gourmetbagervejen”

”Vi følger med tiden, men undgår at gå gourmetbagervejen”

Bodenhoff Bageri har haft stor vækst og består nu af 11 filialer i Storkøbenhavn. Christian Bodenhoff ejer kæden, og Deli News har sat ham stævne til en snak om bagerbranchen. Hans fokus er på traditionel kvalitet, mens han lader ’Michelin-bagerne’ have deres segment...

”Jeg laver restauranter til mine gæster – ikke til konkurrenterne”

”Jeg laver restauranter til mine gæster – ikke til konkurrenterne”

Manden bag billigrestaurant og ’gamechanger’ Bouillon - serieiværksætter Torben Klitbo - har fået kritik for at presse priserne ned, men for ham er det simpelt: Kunderne skal være glade. Og de er helt med på konceptet. I et interview med Deli News fortæller han hele...