’The Real Greek’ laver millioner på Reffen

april 19, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Lazaros Michailidis har stået på Reffen i syv år. Foto: Ebbe Fischer

Deres rekord er 9 mio. kr. i årsomsætning, og de har stået på Reffen i årevis. Den sande græker fortæller her, hvordan han sørger for at få succes på Refshaleøens store streetfoodmarked.

 

Af Ebbe Fischer

”Du skal tro på dit koncept og gå all in på det. Det er de bedste råd, jeg kan give.”

Sådan lyder det fra græske Lazaros Michailidis, som står i sin bod på Reffen.

“Det er jo også derfor, vi hedder The Real Greek. Vi er to partnere, begge grækere, og hele vores staf er også grækere,” fortæller Lazaros.

 

Græsk brand sælger

Det er hans syvende sæson, og han oplever, at mange efterspørger den autencitet.

”Kunderne spørger altid: Er I rigtige grækere? Så siger vi jo ’ja da, vi er fra Grækenland!’ Og så kan du se lettelse i deres ansigt. Så kan de roligt bestille græsk mad hos dig,” siger han og tilføjer:

”Vi laver traditionel græsk streetfood. Forskellige kødretter – f.eks. svin, lam og kylling, og så har vi en vegetarisk græsk salat.”

Lazarus fortæller, at boden har en god omsætning, og at rekorden er næsten 9 mio. kr. i indtægter på en sæson – altså på seks måneder. Og succesen skyldes den umiskendelige græske profil, mener han.

 

Detaljer skal være i orden

Lazaros Michailidis uddyber, hvordan han sørger for at få alt på plads.

”Der er smart at have styr på alle detaljer – skilt, din bods fremtoning osv. Udover at have konceptet på plads, skal du også repræsentere din foodtruck meget stærkt – også i din omgangsform på pladsen,” siger han.

 

Kongen af dansk streetfood: Sådan laver vi business på REFFEN

 

Related Articles

”Talentunderskuddet er stort i Danmark og Europa”

”Talentunderskuddet er stort i Danmark og Europa”

Danmark rummer mange dygtige kokke, men alligevel slet ikke nok til fremtiden. Ny dansk madskole, der har fået knap 4 mio. kr. af Tuborgfondet, skal nu imødekomme mangel på arbejdskraft og booste talent. Deli News har talt med chefen bag om koncept og visioner.  ...

Kokkenes Køkken vokser fra 17 til 41 kantiner

Kokkenes Køkken vokser fra 17 til 41 kantiner

Asmus Thorsøe Hamann er divisionschef i Kokkenes Køkken - en mellemstor udbyder af kantineservice med fokus på økologi og lokale råvarer. I et interview med Deli News fortæller han om en markant udvikling, om konceptet og om strategien for fremtiden.   Af Ebbe...

Voksende dansk kæde har udset sig Sverige som næste mål

Voksende dansk kæde har udset sig Sverige som næste mål

Efter et stort analysearbejde er Flammen-kæden på vej ind i nabolandet. I første omgang vil man selv eje restauranterne, men franchise er en mulighed, fortæller direktøren til Deli News.   Af Ebbe Fischer Menuen består altid af minimum 15 slags kød, mens...