”I vores del af Jylland stoler vi på hinanden, og det tætte samarbejde sikrer, at vi altid får de bedste råvarer”

juli 16, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Køkkenchef Casper Rosendahl. Foto: Arnbjerg Pavillonen

Arnbjerg Pavillonen i hjertet af Arnbjergparken i Varde har fire forretningsben og et stærkt fokus på at få mest muligt ud af leverandørerne.

 

Af Ebbe Fischer

Værelserne, restauranten, events og selskaberne.

De elementer udgør de fire forretningsben for Arnbjerg Pavillonen i Varde.

Det fortæller Casper Rosendahl, som er direktør og køkkenchef på stedet.

”Vi kæmper lidt med at fylde vores værelser, men restauranten klarer sig godt. I år har vi kun haft syv dage, hvor der ikke har været fuldt hus,” siger han.

 

Sæsonplanlægning er afgørende

Arnbjerg Pavillonen prioriterer lokale råvarer højt, understreger direktøren.

“Når vi kan få ærter fra naboen, så henter vi dem der. Vores menu ændres op til 12 gange om året for at holde den tæt på sæsonen,” siger Casper Rosendahl og uddyber:

“Vi planlægger ekstremt meget. For eksempel køber vi en palle hvide asparges og sylter dem, så vi har til resten af året. Det samme gør vi med agurker fra den lokale leverandør. Det kræver en del arbejde og lagerplads, men det er det værd.”

 

Hvordan arbejder I med jeres leverandører?

“Vi besøger alle vores leverandører mindst to gange om året. Det handler om at opretholde et tæt samarbejde og stærkt lokalt bånd. I vores del af Jylland stoler vi på hinanden, og det tætte samarbejde sikrer, at vi altid får de bedste råvarer,” forklarer Casper Rosendahl.

 

Bæredygtighed koster

Hvordan influerer jeres grønne fokus på prisen?

“Det er lidt dyrere at vælge lokale og bæredygtige råvarer, men kvaliteten er det hele værd. Vi ved, at vi ligger i den dyre ende, men vores gæster værdsætter den høje kvalitet, de får hos os.”

 

Giver I overskud?

“Vi har haft et år med overskud og et uden på driften. Det tager tid at overbevise folk om, at en stærk grøn profil er det helt rigtige. Men vores lokale leverandører hjælper os også med at promovere os – mund til mund-metoden er utrolig effektiv. Folk køber fra gårdbutikkerne og kigger derefter forbi os for en frokost,” siger Casper Rosendahl.

 

Related Articles

”Talentunderskuddet er stort i Danmark og Europa”

”Talentunderskuddet er stort i Danmark og Europa”

Danmark rummer mange dygtige kokke, men alligevel slet ikke nok til fremtiden. Ny dansk madskole, der har fået knap 4 mio. kr. af Tuborgfondet, skal nu imødekomme mangel på arbejdskraft og booste talent. Deli News har talt med chefen bag om koncept og visioner.  ...

Kokkenes Køkken vokser fra 17 til 41 kantiner

Kokkenes Køkken vokser fra 17 til 41 kantiner

Asmus Thorsøe Hamann er divisionschef i Kokkenes Køkken - en mellemstor udbyder af kantineservice med fokus på økologi og lokale råvarer. I et interview med Deli News fortæller han om en markant udvikling, om konceptet og om strategien for fremtiden.   Af Ebbe...

Voksende dansk kæde har udset sig Sverige som næste mål

Voksende dansk kæde har udset sig Sverige som næste mål

Efter et stort analysearbejde er Flammen-kæden på vej ind i nabolandet. I første omgang vil man selv eje restauranterne, men franchise er en mulighed, fortæller direktøren til Deli News.   Af Ebbe Fischer Menuen består altid af minimum 15 slags kød, mens...