juli 16, 2024
Arnbjerg Pavillonen i hjertet af Arnbjergparken i Varde har fire forretningsben og et stærkt fokus på at få mest muligt ud af leverandørerne.
Af Ebbe Fischer
Værelserne, restauranten, events og selskaberne.
De elementer udgør de fire forretningsben for Arnbjerg Pavillonen i Varde.
Det fortæller Casper Rosendahl, som er direktør og køkkenchef på stedet.
”Vi kæmper lidt med at fylde vores værelser, men restauranten klarer sig godt. I år har vi kun haft syv dage, hvor der ikke har været fuldt hus,” siger han.
Sæsonplanlægning er afgørende
Arnbjerg Pavillonen prioriterer lokale råvarer højt, understreger direktøren.
“Når vi kan få ærter fra naboen, så henter vi dem der. Vores menu ændres op til 12 gange om året for at holde den tæt på sæsonen,” siger Casper Rosendahl og uddyber:
“Vi planlægger ekstremt meget. For eksempel køber vi en palle hvide asparges og sylter dem, så vi har til resten af året. Det samme gør vi med agurker fra den lokale leverandør. Det kræver en del arbejde og lagerplads, men det er det værd.”
Hvordan arbejder I med jeres leverandører?
“Vi besøger alle vores leverandører mindst to gange om året. Det handler om at opretholde et tæt samarbejde og stærkt lokalt bånd. I vores del af Jylland stoler vi på hinanden, og det tætte samarbejde sikrer, at vi altid får de bedste råvarer,” forklarer Casper Rosendahl.
Bæredygtighed koster
Hvordan influerer jeres grønne fokus på prisen?
“Det er lidt dyrere at vælge lokale og bæredygtige råvarer, men kvaliteten er det hele værd. Vi ved, at vi ligger i den dyre ende, men vores gæster værdsætter den høje kvalitet, de får hos os.”
Giver I overskud?
“Vi har haft et år med overskud og et uden på driften. Det tager tid at overbevise folk om, at en stærk grøn profil er det helt rigtige. Men vores lokale leverandører hjælper os også med at promovere os – mund til mund-metoden er utrolig effektiv. Folk køber fra gårdbutikkerne og kigger derefter forbi os for en frokost,” siger Casper Rosendahl.
Related Articles
Voksende dansk kæde har udset sig Sverige som næste mål
Efter et stort analysearbejde er Flammen-kæden på vej ind i nabolandet. I første omgang vil man selv eje restauranterne, men franchise er en mulighed, fortæller direktøren til Deli News. Af Ebbe Fischer Menuen består altid af minimum 15 slags kød, mens...
”Vi følger med tiden, men undgår at gå gourmetbagervejen”
Bodenhoff Bageri har haft stor vækst og består nu af 11 filialer i Storkøbenhavn. Christian Bodenhoff ejer kæden, og Deli News har sat ham stævne til en snak om bagerbranchen. Hans fokus er på traditionel kvalitet, mens han lader ’Michelin-bagerne’ have deres segment...
”Jeg laver restauranter til mine gæster – ikke til konkurrenterne”
Manden bag billigrestaurant og ’gamechanger’ Bouillon - serieiværksætter Torben Klitbo - har fået kritik for at presse priserne ned, men for ham er det simpelt: Kunderne skal være glade. Og de er helt med på konceptet. I et interview med Deli News fortæller han hele...