august 15, 2024
Nolo-trenden fortsætter, senest aflæst i Carlsbergs halvårsregnskab. Læs om Carlsbergs nolo-strategi her på Deli News.
Af redaktionen
Alkoholfri øl er i øjeblikket Carlsbergs hurtigst voksende forretningsområde. I første halvdel af 2024 steg Carlsbergs salg på området med seks procent – og i andet kvartal med otte procent. Det fremgår af halvårsregnskabet offentliggjort d. 13. august.
Artiklen fortsætter længere nede
Alkoholfri øl har således den højeste vækstrate af alle produkter i porteføljen, og det glæder Carlsbergs CEO, Jacob Aarup-Andersen. Han tilskriver det en generel sundhedstrend.
”Inden for læskedrikke kan vi også se, at salget af læskedrikke samlet set har høje vækstrater, og at af sukkerfrie produkter vokser hurtigere end salget af produkter med sukker. Der er ingen tvivl om, at vi kan mærke sundhedstendenserne,” siger Jacob Aarup-Andersen.
Overordnet set skuffede regnskabet imidlertid. Særligt på grund af en svag udvikling på det vigtige kinesiske marked, hvilket førte til et kursfald på omkring fire procent på børsen.
Related Articles
De tog kokain og blev knaldet – men chefen kunne intet gøre
En urinprøve påviste en lidt for vild julefrokost, men det var i fritiden, lød dommen, og dermed kan en arbejdsgiver ikke gøre noget, så længe medarbejderne passer deres job. Med mindre man har en meget klart formuleret personalepolitik. Af redaktionen Som...
”Med eller uden alkohol, sir?”
En voldsom bølge er i gang – den alkoholfri trend, og ifølge Carlsberg har vi ikke set toppen af isbjerget endnu. I fremtiden bliver en øl med alkohol et aktivt tilvalg, når du bestiller øl på en bar. Sådan lyder det fra to specialister. Af Ebbe Fischer...
VIDEO: Doing Zero er Danmarks eneste rent alkoholfri bryggeri – salget boomer
Deli News har mødt iværksætteren bag Doing Zero for at høre om konceptet og visionerne. Og hvordan starter man lige et bryggeri, når man ejer en cykelforretning? Af Ebbe Fischer ”Jeg startede fra helt blankt papir.” Kim Christensen kigger udover lagerhallen,...