Digital bager-take away hitter

september 11, 2024

Kirsten Østergaard Poulsen har før haft succes med at forudse en markedsudvikling. Privatfoto

Arkivfoto

Stor kæde melder, at deres udbringning bare vokser. Her er det afgørende at være til stede på de sociale medier, lyder det.

 

Af Ebbe Fischer

”Der er ingen tvivl om, at hele loyalitetsprogrammet, som man har i lommen på mobiltelefonen, er vigtigt. Her ser vi løbende, hvad vores platforme kan honore – det er en ongoing rejse i det digitale univers, som stiller nye krav til os. Vi skal efterkomme, hvad kunderne efterspørger.”

Sådan siger Lagkagehusets marketingschef, Morten Vedel, til Deli News.

 

Take away er efterspurgt

Lagkagehuset har knap 700.000 medlemmer i deres database. De er en nøglefaktor i bl.a. at få takeaway-forretningen til at vokse.

”Den gamle tese om, at man fik leveret brød om morgenen kan få en renæssance i dag –det er i voldsom vækst,” siger Morten Vedel og uddyber:

”Ikke mindst på kontoret, hvor det kan være lækkert at få en frisk jordbærtærte eller drømmekage leveret til ti mennesker under et møde. Hele det marked er i rivende udvikling. Vi har en ny version af vores webshop, så man f.eks. kan bestille take away bagerprodukter. I gamle dage åbnede man døren om morgenen, og så stod der to glas mælk og et friskt brød. Det kan man også få i dag via vores app, og det er der efterspørgsel på.”

 

Opsøger digitale muligheder

I den forbindelse er det vigtigt hele tiden at opsøge muligheder i den digitale verden.

”Også muligheder, som vi ikke er klar over endnu. Det bruger vi store ressourcer på. Vi har masser af inhouse samt eksterne specialister til at hjælpe med det her, og vi er på alle sociale medier. Vi skal være til rådighed og være synlige,” siger Morten Vedel og tilføjer:

”På den måde kan vi tale til mange mennesker. Det skal vedligeholdes og tilgodeses.”

 

Læs mere om Lagkagehusets strategi:

Lagkagehuset-boss: Du skal føre de klassiske bagerprodukter – ellers går kunderne andre steder hen

Related Articles