september 11, 2024
Stor kæde melder, at deres udbringning bare vokser. Her er det afgørende at være til stede på de sociale medier, lyder det.
Af Ebbe Fischer
”Der er ingen tvivl om, at hele loyalitetsprogrammet, som man har i lommen på mobiltelefonen, er vigtigt. Her ser vi løbende, hvad vores platforme kan honore – det er en ongoing rejse i det digitale univers, som stiller nye krav til os. Vi skal efterkomme, hvad kunderne efterspørger.”
Sådan siger Lagkagehusets marketingschef, Morten Vedel, til Deli News.
Take away er efterspurgt
Lagkagehuset har knap 700.000 medlemmer i deres database. De er en nøglefaktor i bl.a. at få takeaway-forretningen til at vokse.
”Den gamle tese om, at man fik leveret brød om morgenen kan få en renæssance i dag –det er i voldsom vækst,” siger Morten Vedel og uddyber:
”Ikke mindst på kontoret, hvor det kan være lækkert at få en frisk jordbærtærte eller drømmekage leveret til ti mennesker under et møde. Hele det marked er i rivende udvikling. Vi har en ny version af vores webshop, så man f.eks. kan bestille take away bagerprodukter. I gamle dage åbnede man døren om morgenen, og så stod der to glas mælk og et friskt brød. Det kan man også få i dag via vores app, og det er der efterspørgsel på.”
Opsøger digitale muligheder
I den forbindelse er det vigtigt hele tiden at opsøge muligheder i den digitale verden.
”Også muligheder, som vi ikke er klar over endnu. Det bruger vi store ressourcer på. Vi har masser af inhouse samt eksterne specialister til at hjælpe med det her, og vi er på alle sociale medier. Vi skal være til rådighed og være synlige,” siger Morten Vedel og tilføjer:
”På den måde kan vi tale til mange mennesker. Det skal vedligeholdes og tilgodeses.”
Læs mere om Lagkagehusets strategi:
Related Articles
Københavnsk restaurantkæde åbner i fem DSC-shoppingcentre
Det københavnske madkoncept Poke & Sons udvider porteføljen af restauranter, og de har nøje udvalgt fem shoppingcentre som ramme for de nye åbninger. Shoppingcentre giver lokal forankring og adgang til et købestærkt publikum, lyder det. Af redaktionen...
Tuborgfondet giver 3,8 mio. kr. til unge madentreprenører
Food Organisation of Denmark (FOOD) har modtaget midler fra Tuborgfondet til at lancere det treårige pilotprojekt Morgendagens Madtalenter. Stjernekok bakker op. Af redaktionen Det innovative program skal støtte unge madentreprenører i Danmark og hjælpe dem med...
Kantine i strategisk satsning på rent mel
Fra juni 2024 har kantineudbyderen Kokkenes Køkken udelukkende anvendt økologisk mel og korn fra danske producenter. Et tiltag i samarbejde med to danske økologiske møller. Af Ebbe Fischer Beslutningen om at omlægge til 100 procent økologisk dansk mel og korn er et...