oktober 22, 2024
Antallet af take away-ordrer faldt i 3. kvartal med 6 procent til 211,1 mio. på globalt plan, melder den hollandske kæde. Just Eat satser nu på nonfood initiativer for at øge salget.
Af redaktionen
Det nordamerikanske marked trak ned med hele 11 procent. Og globalt faldt omsætningen med 3 pct. til 6,3 mia. euro, ifølge Bloomberg.
I Danmark er situationen pt. en lidt anden:
Nonfood er det nye sort
Just Eat har søsat nye initiativer for at imødegå den faldende tendens – herunder en udvidelse i nonfood-kategorier som levering af produkter fra apoteker, wellnessprodukter etc. – ifølge Bloomberg.
Related Articles
Østjysk pizzakæde lukker
Efter store økonomiske udfordringer har ejeren af den østjyske kæde Ild.Pizza valgt at lade selskabet bag gå konkurs. Af redaktionen De 12 pizzabarer i Ild.Pizza lukker. Det skriver Finans.dk Stifter og ejer Anders Grønborg bekræfter, at kæden er konkursramt. ”Jeg kan...
AI skal guide Ubers nye leveringsrobotter
Uber Eats er gået all in på madmarkedet med en ny generation af leveringsmetoder. Det begyndte i USA og nu kommer en ny effektiv metode til Tokyo. Europa kan blive næste skridt. Af redaktionen Uber Eats sætter automatiske robotter til at levere mad i dele af Tokyo fra...
Legendariske elBulli genopstår i København
Det er lykkedes Rasmus Munk fra Alchemist at stable et spektakulært projekt på benene over tre dage d. 2., 3. og 4. februar 2024. Af redaktionen Her vil manden bag elBulli – den catalanske superstjernekok Ferran Adrià samt broderen Albert – lave tre middage i...