november 5, 2024
Det københavnske madkoncept Poke & Sons udvider porteføljen af restauranter, og de har nøje udvalgt fem shoppingcentre som ramme for de nye åbninger. Shoppingcentre giver lokal forankring og adgang til et købestærkt publikum, lyder det.
Af redaktionen
Farvestrålende poke bowls, dampede bao buns, sprødstegte rejer og japansk ramen. Det får gæsterne i fem danske shoppingcentre mulighed for at sætte tænderne i, når det københavnske restaurantkoncept Poke & Sons åbner i Lyngby Storcenter, Amager Centret, Nørrebro Bycenter, Frederiksberg Centret og City2 i løbet af 2025.
De fem centre havde tilsammen over 25 millioner besøgende i 2023 – et samlet kundetal som forventes at stige i 2024, ifølge en pressemeddelelse fra Danske Shoppingcentre (DSC).
En klar strategi
Thomas Westergaard er CEO i Poke & Sons. Han fortæller, at det giver rigtig god mening at ligge i shoppingcentrene, fordi centrene giver adgang til bydele, hvor Poke & Sons ikke er til stede i dag.
“Det er købestærke områder i forvandling, og det er dér, folk bor. Så centrene er med til at give os en forankring i lokalmiljøet,” siger han.
Artiklen fortsætter længere nede
Vil give særlig oplevelse
Set fra DSC’s side handler det i høj grad om, at åbningerne af Poke & Sons-restauranterne er en del af visionen om at være relevante for gæsterne og give dem en særlig shoppingoplevelse, når de besøger centrene.
Det fortæller Jesper Faurholdt, CEO for DSC:
”Hvis vores centre fortsat skal være aktuelle og relevante for vores gæster, er det vigtigt, at vi skaber et mødested og en fremtidig markedsplads. Det er vores stærke fokus på food and beverage et udtryk for. Så når vi åbner dørene til Poke & Sons, byder vi velkommen til mere end en ny, spændende madoplevelse,” siger Jesper Faurholdt.
Mere end et madkoncept
På Poke & Sons-restauranterne arbejder de med et såkaldt ‘fast casual dining-koncept’, hvor gæsterne hurtigt får maden serveret, som de kan nyde i velindrettede omgivelser med Verner Panton-lamper i loftet og Hay-stole ved bordene.
Restaurant-kæden er nøje udvalgt af DSC, som lægger vægt på at kuratere centrenes madsteder, så de passer til hinanden og til gæsterne.
For Poke & Sons er det forhold en fordel, ifølge Thomas Westergaard. Han uddyber:
”Vi er mere end en restaurant. Vi er et brand. Derfor er det vigtigt, at DSC håndplukker deres koncepter på den måde, for det er et kvalitetsstempel for os at ligge ved siden af andre stærke brands i centrene.”
Poke & Sons planlægger at slå dørene op til deres restauranter i løbet af forår, sommer og det tidlige efterår i 2025.
I samarbejdet er der en option på yderligere tre restauranter i DSC’s portefølje.
Om Poke & Sons:
Poke & Sons er en såkaldt ’fast casual’ restaurantkæde, som serverer asiatisk inspirerede retter og poke bowls hurtigt og effektivt til en fornuftig pris i et varmt miljø med danske designklassikere.
Om Danske Shoppingcentre – DSC:
DSC blev etableret af ATP Ejendomme og Danica Ejendomme i primo 2018 og er markedsledende i Danmark inden for shoppingcentre med 17 shoppingcentre fordelt over hele landet.
Porteføljen har et samlet areal på ca. 850.000 kvm og driver omkring 1.100 lejemål i alt. Årligt besøges shoppingcentrene af 71 millioner kunder.
DSC ejer følgende shoppingcentre: Aalborg Storcenter – Amager Centret – City2 – Copenhagen Designer Outlet – Frederiksberg Centret – Friis Shoppingcenter – Glostrup Shoppingcenter – Helsingør Bycenter – Herning Centret – Hvidovre C – Ishøj Bycenter – Kolding Storcenter – Lyngby Storcenter – Nørrebro Bycenter – Randers Storcenter – SlotsArkaderne – VestsjællandsCentret.
Kilde: DSC
Related Articles
Tuborgfondet giver 3,8 mio. kr. til unge madentreprenører
Food Organisation of Denmark (FOOD) har modtaget midler fra Tuborgfondet til at lancere det treårige pilotprojekt Morgendagens Madtalenter. Stjernekok bakker op. Af redaktionen Det innovative program skal støtte unge madentreprenører i Danmark og hjælpe dem med...
Kantine i strategisk satsning på rent mel
Fra juni 2024 har kantineudbyderen Kokkenes Køkken udelukkende anvendt økologisk mel og korn fra danske producenter. Et tiltag i samarbejde med to danske økologiske møller. Af Ebbe Fischer Beslutningen om at omlægge til 100 procent økologisk dansk mel og korn er et...
Madklubben stormer frem – åbner ny restaurant på Amager
Den nye filial går under konceptet 'Food Club' og åbner d. 28. oktober 2024 i Reberbanegade - lige ved siden Amagerbro Metrostation. Af redaktionen Food Club er Madklubbens utraditionelle buffet restaurant, der vil gøre op med tag-selv-bordet som noget lidt...