november 20, 2024
Problemet er vokset efter corona, og nu skal det stemples som rigtig dårlig stil ikke at møde op til et booket bord, mener en specialist i adfærd. Og så kan man jo overveje et depositum, men det skal kommunikeres forsigtigt, lyder det.
Af redaktionen
Mange i branchen oplever det som et stort problem, at gæster booker – og så bare bliver væk.
Og problemet har desværre været stigende de senere år.
Artiklen fortsætter længere nede
Depositum kan være en løsning
Livsstilsekspert Julia Lahme har et bud på, hvorfor denne adfærd er vokset efter coronapandemien. Det skyldes – ifølge hende – at fokus på selvomsorg har gjort det nemmere at undgå ubehagelige afbud. Det skriver Sjællandske Nyheder.
Julia Lahme opfordrer til, at man arbejder på at genoprette folks almene ansvarsfølelse ift. at melde afbud, så det ikke opfattes som ‘OK’ bare at blive væk.
Og så støtter hun idéen om depositum ved reservationer ’så længe restauranterne kommunikerer, hvorfor det er nødvendigt,’ som hun siger til Sjællandske Nyheder.
Digital booking kan forstærke tendens
Jeppe Møller-Herskind er viceadm. direktør i HORESTA, og han fremhæver, at digital booking kan skabe en mindre forpligtende følelse, hvilket forstærker problemet, ifølge HORESTA.dk
Her kan branchen også søge nye løsninger for at sikre ansvarlighed og økonomisk stabilitet, lyder det.
Related Articles
”Jeg har aldrig oplevet så mange gode forretninger være til salg som nu”
Hvordan ser det ud på ejendomsmarkedet for restauranter, caféer og barer? Det ser godt ud, hvis man er køber, lyder det fra en specialiseret mægler. Og corona er en vigtig årsag. Af Ebbe Fischer Camilla R. Kornerup-Bang er erhvervsmægler og ejer af Kornerup-Bang...
HORESTA i hårdt angreb på bankerne – pantebreve er en mulighed
Viceadm. direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind, kritiserer bankernes tilbageholdenhed med lån til hotel- og restauranterhvervet, trods stigende udlån til andre erhverv. Deli News har tidligere beskrevet, hvordan flere tyer til pantebreve. Af redaktionen / ef...
Coronaspøgelset: Kendt Skagen-restaurant går konkurs med milliongæld
Café & Restaurant Kokkenes i Skagen er lukket, og ejeren Lars Trie er begæret personligt konkurs med en gæld på seks mio. kr. fra coronatiden. Af redaktionen/ ef Café & Restaurant Kokkenes i Skagen er lukket, og restauratør Lars Trie er begæret personligt...