december 5, 2024

Foto: Pixabay
Den danske dagligvarekoncern og grossist vil i sin foodserviceforretning vinde mindst 2.000 nye kunder blandt de professionelle køkkener.
Af redaktionen/ef
Dagrofa introducerer en ny treårig vækststrategi med navnet ’Gro’27 – vækst på vores måde’.
Målet er at styrke positionen inden for detail, foodservice til de professionelle og logistik.
Strategien skal gøre virksomheden mere offensiv og skabe vækst via en række målrettede investeringer på i alt 1,3 mia. kr. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Fokus vil være på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger, er budskabet.
Investerer i forskellige retninger
Pengene skal gå til etablering af nye butikker, modernisering af eksisterende butikker og en ’massiv opgradering’ af organisationens logistik-setup f.eks. igennem automatisering.
Tomas Pietrangeli er koncernchef i Dagrofa. Han fortæller om den nye strategi:
”Vi tror på vækst gennem lokal handlekraft, modige beslutninger og fællesskab,” siger han og uddyber:
”For at gro frem mod 2027 skal vi bruge noget næring i form af flere investeringer. Vi vil vinde kampen om de nemme måltidsløsninger, blandt andet ved at udnytte vores styrke og kompetencer i både detail og foodservice. Vi vil opfattes som de bedste i Danmark inden for økologi, frugt og grønt, det lokale og danske kvalitetsvarer. Det har vi også sat en fed streg under med købet af Aarstiderne, og MENY skal fremover anses som det stærkeste brand blandt landets dagligvarekæder.”
Målsætninger i Gro’27:
Dagrofa Foodservice skal vinde +2.000 flere restaurationskunder
Vil øge markedsandele og vækste hurtigere end markedet i detail og foodservice
Driftsindtjeningen skal nå over +600 mio. kr. i 2027
MENY skal være Danmarks stærkeste dagligvarebrand
Vil opfattes af danskerne som bedst på økologi, det lokale og danske kvalitetsvarer
Skabe mere indtjening til de selvstændige købmænd
Flere butikker og modernisering af eksisterende butikker
Vil have Danmarks mest innovative og nemme måltidsløsninger
Aarstiderne skal være kommerciel løftestang i både detail og foodservice
Kilde:Dagrofa
Related Articles
Dalle Valle og Café A sparer et tocifret millionbeløb på egen grossist
Ledelsen sammenlignede større grossister og fik en masse priser. Til sidst gik de solo, og det var en kæmpesucces - ifølge direktøren. Men du skal have en vareomsætning på over 40 mio. kr. årligt, ellers dur modellen ikke, lyder det. Af Ebbe Fischer ”Vi havde som plan...
Demeter-godkendelsen fejrer 100 år: En milepæl for biodynamisk landbrug, som møder voksende efterspørgsel fra forbrugerne
I år fejrer den danske Demeter-ordning (det biodynamiske landbrug) sit 100-års jubilæum, en skelsættende begivenhed for bæredygtigt landbrug og fødevareproduktion. Ordningen, der blev introduceret for at fremme biodynamiske principper og beskytte jorden mod...
Slotskoncept begejstrer
Rabarbergaarden på Frederiksborg Slot rammer den rent med sit fokus på lokale råvarer, ifølge landsdækkende avis. Af redaktionen/ef Når man serverer frokost på et af landets flotteste slotte - hvis ikke dét flotteste - så forpligter det. Og mens andre...