december 5, 2024
Den danske dagligvarekoncern og grossist vil i sin foodserviceforretning vinde mindst 2.000 nye kunder blandt de professionelle køkkener.
Af redaktionen/ef
Dagrofa introducerer en ny treårig vækststrategi med navnet ’Gro’27 – vækst på vores måde’.
Målet er at styrke positionen inden for detail, foodservice til de professionelle og logistik.
Strategien skal gøre virksomheden mere offensiv og skabe vækst via en række målrettede investeringer på i alt 1,3 mia. kr. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Fokus vil være på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger, er budskabet.
Investerer i forskellige retninger
Pengene skal gå til etablering af nye butikker, modernisering af eksisterende butikker og en ’massiv opgradering’ af organisationens logistik-setup f.eks. igennem automatisering.
Tomas Pietrangeli er koncernchef i Dagrofa. Han fortæller om den nye strategi:
”Vi tror på vækst gennem lokal handlekraft, modige beslutninger og fællesskab,” siger han og uddyber:
”For at gro frem mod 2027 skal vi bruge noget næring i form af flere investeringer. Vi vil vinde kampen om de nemme måltidsløsninger, blandt andet ved at udnytte vores styrke og kompetencer i både detail og foodservice. Vi vil opfattes som de bedste i Danmark inden for økologi, frugt og grønt, det lokale og danske kvalitetsvarer. Det har vi også sat en fed streg under med købet af Aarstiderne, og MENY skal fremover anses som det stærkeste brand blandt landets dagligvarekæder.”
Målsætninger i Gro’27:
Dagrofa Foodservice skal vinde +2.000 flere restaurationskunder
Vil øge markedsandele og vækste hurtigere end markedet i detail og foodservice
Driftsindtjeningen skal nå over +600 mio. kr. i 2027
MENY skal være Danmarks stærkeste dagligvarebrand
Vil opfattes af danskerne som bedst på økologi, det lokale og danske kvalitetsvarer
Skabe mere indtjening til de selvstændige købmænd
Flere butikker og modernisering af eksisterende butikker
Vil have Danmarks mest innovative og nemme måltidsløsninger
Aarstiderne skal være kommerciel løftestang i både detail og foodservice
Kilde:Dagrofa
Related Articles
36-årig godsejer driver destilleri, tapperi og kvægproduktion på Oremandsgaard
På en økologisk herregaard ved Præstø på Sydsjælland har ejeren sat en række projekter i værk, hvoraf Jergyu-køerne i samarbejde med naboen og destilleriet er de mest omtalte. Deli News har talt med den unge godsejer om overkapacitet i markedet, om 'private label' og...
”Vi har udnyttet de gode EU-tilskudsmuligheder, der er i provinsen”
Man kan hente store EU-midler, hvis man sørger for at søge rigtigt - med fokus på skabelse af arbejdspladser. Ejeren af Oremandsgaard har gjort det med succes, og han fortæller her om processen. Af Ebbe Fischer Oremandsgaard er en økologisk herregaard med fokus på...
Dagrofa Foodservice henter direktør hos Royal Unibrew
Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice - en af landets største fødevareleverandører. Virksomheden står bl.a. stærkt som grossist for kantiner og lokale restauranter. Af Ebbe Fischer Mikkel Korsholm har bl.a. været ansat hos Carlsberg (VP, Group...