januar 13, 2025

Umut. PR-foto
Pop-up kroen med klassiske danske retter åbner eksklusivt fra den 5. til og med 8. februar 2025. Se her, hvordan Umut markedsfører sig selv.
Af redaktionen/ef
Den populære TV-kok med mere, Umut Sakarya, åbner en ny pop-up kro hos Restaurant Lola på Christianshavn.
Umut er bl.a. kendt for hans legendariske danske mad, hans tidligere restaurant Guldkroen på Nørrebro samt hans medvirken i Masterchef og Fem Fede Kokke.
Da han meldte sit nye projekt ud i december, blev samtlige pladser udsolgt på 2,5 time.
Stærk markedsføring
Vi giver ordet til Umut, som skriver følgende på Instagram:
“Det er nu 2 år siden, jeg gik på pension som restauratør, men min kro-drøm slutter aldrig. Det er på tide at trække i forklædet igen og stege noget sprød gris til folket – og det skal selvfølgelig gøres med manér. Derfor åbner jeg en kro på Københavns bedste lokation, nemlig i de gamle, flotte mølle-lokaler hos @restaurantlola.
Jeg glæder mig til at vise dig hvordan din mormor BURDE have lavet den klassiske danske mad 😂 Aftenens menu vil nemlig blive lavet af de lækreste råvarer som det danske Kongerige har at byde på og vil blive tilberedt af @kamilla_seidler og hendes dygtige kokke – og mig selv selvfølgelig. Jeg glæder mig til nogle uforglemmelige aftener sammen med jer!”
Sådan klarer Umut markedsføringen, hvis nogen skulle føle sig inspireret.
Menuen sælger Umut for 595 kroner, hvilket også gør, at mange kan være med. Den lyder som følger:
Snacks:
Krustader med røget laks og fynsk rygeost
Skagentost med citronmayo
Taskekrabbebisque med Anholt-gin og enebær fra Anholt
Forret:
Tarteletter med høns i fattigmands-asparges
Hovedret:
Stegt flæsk med persillesovs, rødebeder, kartofler og hjemmelavet sennep
Dessert:
Citronfromage med flødeskum
Petit Four:
Guldkaramel med Læsø salt og chokolade.
Related Articles
Danske Slow skalerer – køber African Coffee Roasters
Ved at bringe African Coffee Roasters ind i Slow skalerer man en særlig kaffemodel. Af Ebbe Fischer African Coffee Roasters har opbygget en unik forsyningskæde, der sikrer, at mere værdi forbliver dér, hvor kaffen dyrkes, hvilket støtter landmænd og lokale økonomier....
Pincho Nation-boss: Gæsten skal træde ind i en anden verden
Deli News har talt med Flemming Christoffersen, CEO i Pincho Nation Denmark, om den hastigt ekspanderende kædes forretningsmodel og fokusområder. En obligatorisk app indsamler værdifuld data, og indretningen skal skabe et helt andet univers. Af Ebbe Fischer Konceptet...
Sådan håndterer Pincho Nation drift, leverandører – og franchisemodel
Kæden bruger mange ressourcer på kultur og taler med leverandørerne om ESG-mål. Og så kom franchisemodellen som lidt af en tilfældighed. Af Ebbe Fischer Flemming Christoffersen, CEO i Pincho Nation Denmark, fortæller, at det i virkeligheden var lidt af et tilfælde, at...