januar 14, 2025
Gammeldags ansøgninger er værdiløse, fordi de alle er skrevet af kunstig intelligens, lyder det fra Joe & the Juice, som derfor har droppet dem. I stedet bruger kæden nu selv AI til at screene kandidaterne.
Af redaktionen / ef
Ønsker man job hos den kendte juicekæde er første skridt nu, at man skal svare på fem spørgsmål fra en chatbot.
AI-modellen er ikke en erstatning for den menneskelige vurdering. Den giver anbefalinger, men den kan – og må – ikke frasortere kandidater.
Artiklen fortsætter længere nede
Ansøgeren skal beskrive forskellige situationer, og hvordan de har handlet i dem.
”Vi vil meget hellere have, at de har den rigtige attitude eller tilgang til at gå på arbejde, frem for at de er dygtige til at lave juice, for det skal vi nok lære dem,” siger Sebastian Jeppesen til Berlingske.
Derfor har Joe & the Juice defineret en række værdier og kompetencer, som virksomheden vægter højt hos deres medarbejdere.
Svarene bliver analyseret i systemet, og alle kandidater får en score efter i hvor høj grad de træk vil være en god tilføjelse til Joe & the Juice.
Læs mere om rekruttering på Deli:
Related Articles
Stort fald i nyregistrerede danske restauranter
Danmarks Statistik opgør nyregistrerede virksomheder inden for hotel- og restaurationssektoren, og her ses et fald på hele 39 pct. fra 2019 til 2023. Brancheforening efterlyser samarbejdsvilje fra bankerne. Af redaktionen/ef Det markante fald gør det helt...
Danskerne har flest restauranter at vælge imellem i Norden
Når det kommer til udvalget af restauranter i relation til indbyggertallene i de nordiske lande, ligger Danmark på en klar førsteplads. Det viser en ny brancherapport. Af redaktionen/ef De seneste tal for 2023 viser, at Danmark i gennemsnit har 3 restauranter pr. 1000...
HORESTA: Høje omkostninger og mangel på arbejdskraft vil præge 2025
Branchedirektør peger på stigende omkostninger, digitalisering og mangel på kvalificeret arbejdskraft som de største udfordringer i 2025. Af redaktionen Konstitueret administrerende direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind, fremhæver, at hotel- og...