februar 26, 2025

Nicole Bellaiche er direktør i Bella Presents. Foto: Copenhagen Gaming Week.
Nicole Bellaiche er direktør i Bella Presents, der har det øverste ansvar for Copenhagen Gaming Week. Deli News har stillet hende nogle spørgsmål om festivalens hastige udvikling.
Af Ebbe Fischer
Copenhagen Gaming Week i Bella Centeret havde urpremiere i januar 2024, og på andet år ramte den 23.000 besøgende spilentusiaster. Og de er først lige begyndt, ifølge ledelsen.
Artiklen fortsætter længere nede
Egen cateringafdeling
Nicole Bellaiche forklarer, at man har et stort fokus på forplejning.
Hvem er festivalens hovedleverandører af mad og drikke?
”Copenhagen Gaming Week (CGW) samarbejder primært med Bella Center Copenhagens egen cateringafdeling samt en række eksterne partnere for at sikre et bredt udvalg af mad og drikke,” siger Nicole Bellaiche og uddyber:
“Vi ved, at gaming og god mad går hånd i hånd, og vi arbejder målrettet på at skabe en oplevelse, der passer til vores publikum. Mad og drikke er en vigtig del af helhedsoplevelsen, og vi arbejder løbende på at optimere udbuddet til vores gæster.”
Vil være større
Copenhagen Gaming Week har ikke lagt skjul på deres meget store ambitioner.
Skal I være størst i Skandinavien eller Europa – hvor stort kan det blive?
”Copenhagen Gaming Week (CGW) har allerede oplevet en eksplosiv vækst fra første til anden udgave, og den massive interesse i 2025 – hvor vi har meldt alt udsolgt – bekræfter, at potentialet er enormt. Vi har fra start haft ambitionen om at etablere festivalen som en af de førende gaming- og spilkultur-events i Skandinavien, og vi arbejder målrettet på at løfte det endnu mere internationalt i de kommende år,” siger Nicole Bellaiche og fortæller, at man ser på udviklingen af CGW i flere dimensioner:
”Publikumsmæssigt er vi på vej mod at blive en af de største gaming-events i regionen, og vi forventer fortsat vækst. Indholdsmæssigt vil vi udvide partnerskaber og tiltrække flere internationale aktører, både fra gaming-industrien, e-sporten og tech-verdenen. Og Erhvervsmæssigt ønsker vi at skabe en platform, der understøtter spiludvikling, talentudvikling og innovation – ikke kun i Danmark, men i hele Norden.
Vi ser CGW som et flagskib for gaming-kulturen, og vi arbejder strategisk på at gøre det til et samlingspunkt for gamere, udviklere, virksomheder og kulturinstitutioner – både nationalt og internationalt.”
Er årets format noget, vi vil se gentaget?
”Vores tilgang er at udvikle festivalen år for år. Vi bygger videre på succeserne, men vi skruer op for de elementer, som vores publikum efterspørger. Fra 2024 til 2025 har vi f.eks. bevæget os fra en mere tilskuereorienteret event til en hands-on festival, hvor gæsterne ikke blot ser gaming, men deltager aktivt. Det er en retning, vi kommer til at dyrke endnu mere i fremtiden,” siger Nicole Bellaiche.
Hun tilføjer, at nogle af de mest populære elementer fra 2025 – som Nordic Card Show, TAGS (Tomorrow’s Awesome Games Showcase), interaktive oplevelser og store turneringer som “W” faciliteret af Power – sandsynligvis bliver bærende søjler fremover.
”Men vi er også meget opmærksomme på gaming-verdenens dynamik og ønsker at udvikle CGW i takt med nye trends og teknologier,” siger Nicole Bellaiche.
Læs mere om Copenhagen Gaming Week:
Related Articles
Nærum Kaffebars digitale opskrift – Lokal storytelling, der skaber 100.000 visninger om måneden
Nærum Kaffebar er ikke bare et sted, hvor man får en god kop kaffe og hjemmebagt kage - det er et mødested, hvor fællesskaber dyrkes. Gennem en stærk digital tilstedeværelse har kaffebaren formået at blive en central del af lokalsamfundet. Bag succesen står Salem...
Hastigt voksende festival har kig på Skandinavien
Bella Centerets egen festival har fået en flyvende start. Her er planerne for fremtiden. Af Ebbe Fischer ”Vi har store ambitioner for fremtiden, og vi glæder os til at løfte gaming-kulturen endnu højere i årene, der kommer. Vi bygger videre på tre kerneværdier:...
Festival sætter rekord i Bella Centeret og har vilde ambitioner
Copenhagen Gaming Week havde urpremiere i januar 2024, og på andet år ramte den 23.000 besøgende spilentusiaster. Og de er først lige begyndt. Af Ebbe Fischer Samlet set blev der solgt over dobbelt så mange regulære festivalbilletter til Copenhagen Gaming Week i 2025...