marts 5, 2025

Torben Klitbo. Pressefoto
Torben Klitbo har åbnet pizzeriaet Mio på Frederiksberg. Ligesom Bouillon skal Mio være kendt for en rigtig restaurantoplevelse til lave priser. Deli News har talt med entreprenøren om hans visioner, leverandører – og konkrete tilgang til en god forretning.
Af Ebbe Fischer
Torben Klitbo har åbnet Mio den 1. marts på Falkonér Allé 17.
En forretning, der skal følge Boullions koncept om ‘rigtig’ restaurantmad til billige priser.
”Jeg synes, det er irriterende, at pizzaer skal koste så meget, for det behøver ikke være dyrt at lave en god pizza,” siger Torben Klitbo i en pressemeddelelse.
Artiklen fortsætter længere nede
Mio ligger lige rundt om hjørnet fra Boullion på Falkonér Allé.
På restauranten vil det ‘kun’ være muligt at vælge mellem otte forskellige pizzaer, hvoraf halvdelen er vegetariske. De vegetariske koster 49 kroner, mens varianter med kød ligger på 59 kroner.
”Vi har skåret det helt ind til benet på Mio. Vi har ingen fancy indpakning eller udbringning, men pizzaen er lavet fra bunden med få gode råvarer og bagt i en glohed, italiensk brændefyret ovn. Vi har få pizzaer at vælge mellem – til gengæld går det hurtigt. Ambitionen er, at der går under 10 minutter, fra du bestiller, til du har en dejlig varm pizza i hånden,” siger Torben Klitbo.
Læs vores interview med Torben Klitbo her:
Related Articles
”Hypen om økologisk og bæredygtig mad er bare større end den reelle efterspørgsel”
Det er vigtigt at tilbyde klimavenlig mad – men slet ikke i de mængder, mange indkøbere tror. Sådan lyder det fra Haci Bayram, som driver 23 caféer og restauranter og nu har skiftet fokus. Især er folk blevet trætte af forarbejdede former for falsk kød. Af Ebbe...
Grøn omstilling presser restauranterne
Ny regler, der er en del af den grønne omstilling, rammer landets restauranter hårdt. I en branche med lille avance skal man nu både betale mere for brændstof og emballage samt til administration af de mange regler. Det presser mange. Af redaktionen/ef Fra den...
Pincho Nation-boss: Gæsten skal træde ind i en anden verden
Deli News har talt med Flemming Christoffersen, CEO i Pincho Nation Denmark, om den hastigt ekspanderende kædes forretningsmodel og fokusområder. En obligatorisk app indsamler værdifuld data, og indretningen skal skabe et helt andet univers. Af Ebbe Fischer Konceptet...