marts 8, 2025

Lulu Maria Fruergaard. Privatfoto
Lulu Maria Fruergaard er ‘head of operations’ for det prominente madmarked lige over for Nyhavn. Hun svarer her på Deli News’ spørgsmål.
Af Ebbe Fischer
Hvordan samarbejder I med jeres leverandører?
”Vi har et tæt samarbejde med vores hovedleverandør, Royal, som leverer vores primære main sortiment. Samtidig supplerer vi med produkter fra lokale bryggerier og mikrobryggerier for at støtte de små aktører.”
Hvordan ligger fokus på økologi og bæredygtighed?
”Emballagen skal være genanvendelig, og vi tilstræber at holde os i det øverste lag af økologiprocenten, selvom afgifter og globale forhold kan påvirke det.
Vi vægter det højt, men det kan være en svær balance mellem økologi og bæredygtighed. Vi stiller krav om høj økologi til stadeholderne, men vi er også opmærksomme på, at der kan være tilfælde, hvor det mest bæredygtige valg ikke nødvendigvis er økologisk. For eksempel kan det være mere bæredygtigt at vælge en dansk, ikke-økologisk kartoffel, frem for en økologisk fra den anden side af verden.”
Hvordan betaler standholderne?
”Vores faste standholdere lejer containerne af os og skal aflevere en procentdel af deres samlede omsætning.”
Hvordan foregår samarbejdet med kommunen?
”Vi lejer pladsen af Slots- og Kulturstyrelsen. Vores mål er at fortsætte med at være et madmarked, der summer af liv, og hvor kvalitet, bæredygtighed og mangfoldighed går hånd i hånd midt i byens pulserende hjerte.”
Læs mere på Deli:
Related Articles
Vippa & Salt: Sjælfuld streetfood i Oslo
To streetfood-perler i Oslos havnefront kombinerer gastronomi, kultur og effektiv teknologi i unikke omgivelser. SALT og Vippa viser, hvordan madoplevelser i dag skal favne mere end bare smag. Af redaktionen / mq Midt i Oslos ikoniske havneindløb, med frit udsyn til...
Sådan driver hypede BaneGaarden forretning
Lige ved Lokomotivværkstedet, tæt på Fisketorvet i København, ligger et særligt koncept med 10 streetfoodboder og foodtrucks. Og meget andet i et stort kulturelt miks. Af Ebbe Fischer Hvad er kriterierne for jeres foodtrucks? ”Det vigtigste er, at de, der kommer,...
“Reffen bliver endnu mere vild”
Laver du det råt, kommer der mange. Og laver du det mere råt, kommer der flere. Sådan har manden bag Reffen, Jesper Julian Møller, udtalt til Deli News, og nu tager man endnu et skridt i den retning. Af Ebbe Fischer Musikelskere, humleentusiaster,...