april 14, 2025

Foto: deli-news.dk PIExpo
Plantefokus på fuld kraft
Torsdag bød på smagsprøver, innovation og fremtidsperspektiver, da TurboPlant indtog Industriens Hus med et stærkt plantebaseret fokus. En lang række spændende aktører var samlet om én fælles agenda: at gøre planter og bælgfrugter mere tilgængelige, spiselige og konceptvenlige. Alt sammen uden at gå på kompromis med smag og oplevelse.
Af redaktionen
Fra halm i bageriprodukter og bacon lavet på hestebønner til haveris som et lokalt og bæredygtigt alternativ til den ris, vi kender fra Østen. Kreativiteten og bæredygtighedsambitionerne helt i top. Dagens koncept var “speedating” mellem kokke, fødevareudviklere, producenter og industrien, som i korte sessioner udvekslede idéer og udfordrede hinandens tanker om, hvad fremtidens fødevarer skal kunne.
På scenen gav Rasmus Munk fra Alchemist sit perspektiv på fødevaresystemets udvikling. Med hans skarpe blik på både industrien og madkulturen tegnede han et billede af et system i forandring, og af en nødvendighed for nytænkning.
TurboPlant-dagen var både inspirerende og informativ. Den viste med al tydelighed, at fremtiden for fødevarebranchen er alt andet end kedelig. Den er grøn, smagfuld og i bevægelse.
Related Articles
Royla Unibrew præsenterer rekordregnskab
Bryggerikoncernen Royal Unibrew omsatte i 2024 for lidt over 15 milliarder kroner, en stigning på 16 procent fra året før. Af Ebbe Fischer ”I de seneste fire år er vi næsten fordoblet i størrelse, hvilket har gjort os stærkere og mere modstandsdygtige.” Sådan siger...
”Hypen om økologisk og bæredygtig mad er bare større end den reelle efterspørgsel”
Det er vigtigt at tilbyde klimavenlig mad – men slet ikke i de mængder, mange indkøbere tror. Sådan lyder det fra Haci Bayram, som driver 23 caféer og restauranter og nu har skiftet fokus. Især er folk blevet trætte af forarbejdede former for falsk kød. Af Ebbe...
Dalle Valle og Café A sparer et tocifret millionbeløb på egen grossist
Ledelsen sammenlignede større grossister og fik en masse priser. Til sidst gik de solo, og det var en kæmpesucces - ifølge direktøren. Men du skal have en vareomsætning på over 40 mio. kr. årligt, ellers dur modellen ikke, lyder det. Af Ebbe Fischer ”Vi havde som plan...